Komisja z zadowoleniem przyjmuje porozumienie polityczne osiągnięte przez Parlament Europejski i Radę, które zwiększa wkład sektora transportu morskiego w osiągnięcie ogólnounijnego celu redukcji emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55% do 2030 roku oraz w osiągnięcie w 2050 roku neutralności klimatycznej.
Efektem dążenia UE do osiągnięcia w 2050 roku neutralności klimatycznej w ramach Europejskiego Zielonego Ładu może być przeniesienie ich emisji gazów cieplarnianych do innych państw bez faktycznej zmiany ogólnoświatowego bilansu - uważają eksperci.
Trzeba patrzeć na Zielony Ład w kontekście, a w Polsce kontekstem jest energetyka w 70 proc. oparta na węglu. Potrzebne są dogłębne analiz projektów planu, zanim Polska przyjmie konkretne zobowiązania - powiedział w TVP1 minister środowiska Michał Woś.
Europejski Zielony Ład był od początku planowany jako strategia wzrostu gospodarczego i inwestycji, obecna sytuacja wymaga właśnie zwiększenia pro-rozwojowych inwestycji, dających więcej miejsc pracy i korzyści społecznych - mówiła PAP Izabela Zygmunt ze Związku Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć.
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie